Breu crònica d’un concert infructuós
Una cobla és un conjunt instrumental pensat per sonar en un espai a l’aire lliure, sota l’ombra de grans plàtans o entre la frescor d’una pineda i el mur calent d’una ermita banyada pel sol d’un diumenge al migdia. El seu so, metàl·lic i agut, conté ressonàncies minerals i ens evoca temps feliços, olors de festa major i dringadissa de xavalla a les butxaques. Evidentment, una cobla també pot sonar en un auditori, modulant una mica el so dels instruments.
Una cobla, sobretot si és una de renom com la Sant Jordi - Ciutat de Barcelona, hauria de sonar a les mil meravelles al Palau de la Música Catalana. El problema sorgeix quan es vol barrejar amb altres sons i amb la veu temperada d’un cantautor acostumat a fer-se sentir a través de potents equips de so. Aquests equips, comandats per professionals, poden combinar sons tan diversos, però no sempre és possible del tot. Ahir va quedar demostrat en el concert de Roger Mas.
Les meves orelles van començar a col·lapsar-se a la segona o tercera peça del recital, i quan vaig sortir del Palau em sentia francament eixordat i atordit per aquell soroll infernal, més propi d’una discoteca o d’un envelat de barri. Probablement, la gran majoria dels altres assistents a l’esdeveniment eren seguidors incondicionals del cantant de Solsona i van aplaudir amb ganes i entusiasme totes les cançons. Atrapat amb els genolls contra el seient del davant i amb l’abric a la falda, jo no en vaig aplaudir cap, si més no per no voler afegir al rebombori general més soroll amb les meves mans.
![]() |
iPhoto Quim Curbet, 11 de febrer de 2025. |
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada